4/06/2010

3 generation dumpling

ばあちゃんと私で餃子を一生懸命包んでいたら、娘が「私もやりたい!」 こうして3世代で肩を並べて餃子を包みました。

When my mother and I were wrapping dumplings in the kitchen, my daughter came in and said, "I want to do that too!" So three generations stood shoulder to shoulder and wrapped dumplings.



これは2段目。この下に1段目がびっしり並んでいる。たくさんたくさんつくりました。

The shown is the second layer. Underneath, there is another layer. We made a lot!



これは娘の作品。なかなか器用じゃないの。本人もご満悦。ひとことに餃子といっても包み方は千差万別。だけどやはり母の包み方を子はまねるもの。ばあちゃん、ママ、娘と同じ形の餃子だったよ。

This one is my daughter's work. Isn't it pretty good? She was happy with the outcome too. There are many ways to wrap dumplings and you can tell who wrapped it by the shape or the style. However, in our case, my mom taught me and I taught my daughter, so we do share the style, which is very very nice!