4/15/2010

I hate verizon, I hate verizon, I hate verizon


昨日入ったばかりのverizonの家の電話で、夜主人が日本に電話した。今朝、verizonから電話があり、「昨日インターネショナル・コールが使われているけれど、トータル請求額は$380だよ。」 超アッタマに来る!加入するとき、「10数ドル払うと300分話せるコーリング・プランがあるけどどう?」と言われ、「うちは、月々100分程度だから、300分は要らないよ。」というと「じゃあ、いつでも興味があったら加入してね」ということで話が落ち着いていた。ところが!何のコーリング・プランにも入っていないと、日本までの通話は1分$3.59なんだって!なんという悪徳商売!ついでだから書くけれど、verizonに加入したので、解約したTime Warner Cableのこと。「解約したい。」と電話したら、じゃあ器具(DVRとかケーブル・モデムとか)をお店まで返却してください。その時点で解約成立とします。もし4/26までに返却しないと、$580かかります」だって。なんなのその$580って?あんな安物、しかも減価償却もしてれば、$100の価値もないよ!善良な市民からありとあらゆるエゲツナイやり方でお金を搾り出す、こんな会社が堂々と商売していていいの??

We switched to verizon yesterday. My husband made a call to Japan last night. This morning I received a call from vrizon telling me that we have an outstanding balance of $380 for the call. When I spoke with the agent to make an appointment for installation, she asked me if I was interested in a international calling plan that is $10 something for 300 minutes. I told her that we only consume around 100 minutes for calls to Japan, so I was not interested. She told me to call the customer service whenever you need the plan. However, I discovered by this morning's call that it was $3.59 per minute to Japan. Even first grader can figure out that you NEED to subscribe the calling plan since if you talk for three minutes, it already break even which the agent did not mention. I so hate verizon, (and all other cable/phone companies).