4/26/2010

Jeaousy

バージニアの家が売れて他人のものになって数日。この鍵は、おとなりのジュディーとロジャーが持っていてくれた私たちの家の鍵で、たまに中に入っては掃除をしたり電球を替えたりしてくれていた。「とうとうこれを手放すときが来たわね」と感慨深そうなジュディー。私はとくれば、なんだかとうとうへその緒を切られるようでとってもさびしい。あの私たちが9年住んだかわいいかわいい家に、今は他のひとが住んでいるなんて!なにか困ったらいつも助けてもらっていたジュディーとロジャーが、今は他の人の隣人になるなんて!ジェラシーにかられる私でした。

It's been several days since our house was handed down to the new owner. These keys are the ones Judy and Roger, our next door neighbor, kept so that they could go in the house to take care of sweeping, changing bulbs and many other things. Judy said it was very hard to hand these keys to someone else because she had an attachment as the last bridge to our house and beautiful memories we shared over the last nice years. I do feel like the umbilical chord is being chopped off. Now that the new owners of the house will get pampered by Judy and Roger's fist class kindness and generosity, I am so jealous!!!