3/10/2010

New laptop


新しいラップトップを買いました。今回はHP。最近は、6年生の息子のみならず2年生の娘までもPCを使う宿題が出るので、私と子ども二人でPCの順番待ちで不便なこと。電気料金の支払いから子どもの宿題まで、何でもPCが要だもんね。ネットで買ったので、FedExで届いた。着くなり、息子が箱から取り出して使い出した。最近のPCっていうのは、箱から出してすぐ使えるんだなあ~とヘンな感動。はじめてラップトップを買ったのは15年前。キャノンだったっけ。分厚くて重くて30万円近くしたんじゃなかったかなあ。うちはいまだにテレビは1台だけだけど、パソコンはこれで3台となりました。

This is my new laptop. It's HP this time. These days, not only our 6th grader son but also 2nd grader daughter has assignments to be worked on PC, we have been experiencing a competition for PC use. As soon as it arrived at the door, our son opened it, took it out, and started using it. I was in awe watching that. Nowadays, there is such a minimum set up required. I remember when we first bought our laptop my husband and I shared 15 years ago. We paid close to $3,000. We still have only one TV, but now three PC's in our household.