12/22/2009

Backyard orange

先週中国出張だったパパが、帰りに日本に寄り、昨日おじいちゃんとおばあちゃんを連れて戻ってきました。時差ぼけが一番ひどいのがパパ。一番元気なのがおばあちゃん。今朝、裏庭に出たおばあちゃん、オレンジの木からこんなでっかいオレンジをとって帰ってきました。引っ越してきた当初は、オレンジの木が庭にあるのが珍しくてよく実をとったものだったけど、その後すっかり存在を忘れて最近では実を採ることもありませんでした。9月にはこんなだった実が、いまではこの大きさ!しかも甘い!オレンジってこんな長い間かけて熟すのだと知りました。

Daddy was on a business trip to China last week. He dropped by in Japan on the way back and brought Grandpa and Grandma with him. He has the one with the worst jet lag, while Grandma has the least. She went outside onto the backyard this morning and came in with this big orange! When we moved in this house in summer, we were so excited to have an orange tree in the yard and picked the fruits often. Now that we are busy with our life, we were totally oblivious of the tree. The fruits were this small in September, and now this big! They are very sweet also. I learned that oranges take time to become ripe.