10/04/2009

Japanese Kite Festival

30分くらい南に下がったところにあるSeal Beachというところで、Japanese Kite Festivalというのがあったので、行ってみました。「6,000人が訪れる」とのフレコミだったけど、そんなに大きな人だかりもなく、凧もそんなに上がっていなかった。何より、ものすごい風で(だからここを選んだのだろうけど)、口のなかはジャリジャリ、紺色の車は真っ白になって帰ってきました。日本の食べ物の屋台がでると書いてあったので、私は個人的にヤキトウモロコシ・モードだったのだけど、夢に終わりました。残念!

We visited Japanese Kite Festival at Seal Beach, which is a 30 minute drive to south from where we live. It said on the flier that 6,000 visit this festival every year, but we did not see that huge crowd nor that many kites. It was sooooo windy (I guess that's why they chose this beach) and we came home tasting sand in our mouths driving sand-topped car which looked gray even though it is supposed to be dark blue. On the flier it said there are huts for Japanese food, so I was personally looking forward to having those yummy roasted corn ear, which ended as a dream.


子どもたちには、ボランティアが小さな凧を作ってくれました。小さいけれど、うまくするととても高くまで飛ばせるのです。

Kids got a free tiny kite made by volunteers. They are small, but some people were successully flying them high up in the sky.