1/12/2010

Enjoying the view

私たちが住んでいるあたりの南にあるパロス・バーデス半島に海を見に行きました。実はここは、以前ご紹介したところ。ハイキングコースが広がっています。このあたりはそもそもインディアン原住民が住んでいましたが、その後ポルトガル人が開拓し、以後土地売買により複数の地主により所有されました。1880年代には、地主が日本人移民の農民に土地を貸し、農民は農耕に励みました。ここは、ロサンゼルス郡に属するもののゆったりとした丘陵地帯で、乗馬やサイクリングを楽しむ人など、のんびりした雰囲気です。

To the south to where we live, you find a beautiful peninsula of Palos Vedes. We drove to the highest point of the peninsula to enjoy the beautiful Pacific Ocean. I introduced this area when I went hiking with friend before. The peninsula was originally inhabited by native Indian tribes. In 1540's a Portuguese explorer arrived here and after that the land had passed through various mortgage holders to a landlord who leased it to Japanese farmers. Even though this area is still located within Los Angeles county, the rolling hills expand over the wide open space and you see people who enjoy horseback riding and cycling along the street.


上からみるとこんな感じ。左のほうが私たちの住むトーランス。さらにどんどん左に進むとLAの中心地。

Bird eye view. Torrance where we live is to the left. If you go further to the left, you will LA downtown.



カリフォルニア晴れ!

California sky!



海がちょっと煙ってよく見えないけれど。。。

It was a little foggy over the ocean...